טלפון: 03-6913545


אירוח עסקי

אירוח עסקי

 10 כללים לארוחה עסקית מושלמת במסעדה

מאת: תמי לנצוט ליבוביץ

ארוחה משותפת במסעדה היא דרך נהדרת לחזק מערכת יחסים עסקית, לשדרג את הקשר העסקי והאישי ולנצל זמן איכות לשיחה מקצועית על מי מנוחות במסגרת אירוח עסקי מוקפד.
מה הם הכללים עליהם כדאי לשמור על מנת לייצר אווירה מושלמת לפני הארוחה, בזמן הארוחה ולאחריה – מצד המארח ומצד האורח:

  1. נא להתלבש בהתאם - אין צורך לשלוף את הטוקסידו מהארון אך גם לא לאוורר את הכפכפים. בחום הכבד של הקיץ זו משימה מאתגרת אמנם אבל חשוב שתמצאו שילוב ביזנס-קז'ואל שנראה נעים ולא מתאמץ מדי.
    אגב, לא משנה כמה חם לכם, בכל אירוח עסקי וסביבה עסקית חובה על גברים ללבוש מכנסיים ארוכים.
  2. השאירו את הבלגן בבית - כשאתם מתיישבים בשולחן הארוחה אל תרוקנו את הכיסים שלכם על השולחן. מפתחות, משקפי שמש, טלפון נייד – כל אלה צריכים להישאר בכיסים או בתיק. זו הסחת דעת, זה לא סניטרי ונחשב לחוצפה וטריטוראליות בתרבויות זרות, כך שיש לשים לכך לב - במיוחד אם אתם מארחים לקוח או מתארחים עם קולגה שמגיעים מחו"ל.
  3. שמרו את הצילומים לארוחות משפחתיות - האינסטגרם שלכם עמוס בתמונות עוצרות נשימה ומעוררות תאווה מהמסעדות בהן אתם מבקרים? שמרו את הצילומים לארוחות עם חברים ומשפחה והמנעו מכך בארוחה עסקית.
  4. מפיות או לא להיות - השתמשו במפית הבד שלכם בחוכמה ואלגנטיות. הדרך הנכונה היא להניח את המגבת על הברכיים בזמן האכילה ועל משענת השולחן אם אתם קמים לשירותים בזמן הארוחה.
    כשסיימתם לאכול הניחו את המפית משמאל לצלחת כדי לסמן למלצר להגיע ולפנות את השולחן אך אל תעשו את זה אם האדם מולכם עוד לא סיים לאכול, זה סתם ילחיץ אותו.
  5. פנייה למלצר - אף פעם אל תרימו את הקול על מנת לפנות למלצר, גם אם הוא רחוק מכם, סמנו עם היד או עם העיניים בעדינות. אם יש בעיה עם השירות והמלצר לא מגיע אליכם, פנו למארחת.
  6. עמדו על שלכם, בנימוס - אם מסיבה כלשהי המנה שלכם לא יצאה כראוי או המשקה שהזמנתם לא לרוחכם, אל תתביישו והחליפו את המנה בנימוס. אל תאכלו מנה שהיא לא לרוחכם. עם זאת, דבר כזה יכול להפוך אירוח עסקי למביך, בגלל זמן ההמתנה הנוסף לאוכל לעומת האדם שמולכם, לכן מומלץ להזמין מנות שאתם מכירים או שאתם יודעים כי תאהבו, פגישה עסקית היא לא הזמן להרפתקאות קולינריות, זו יכולה להיות חוויה שתסמן אתכם כבעייתי מול האדם השני אם הוא לא מכיר אתכם היטב.
  7. שמרו על תיאום - אם האדם מולכם מעוניין במנה ראשונה, הזמינו גם אתם. אם הוא חושק בקינוח, בחרו אחד משלכם כדי שהוא ירגיש נוח לאכול וליהנות מהמנה - ולהיפך.
  8. סכין ומזלג - נהניתם מהמנה העיקרית? נהדר! הניחו את המזלג והסכין יחד בפוזיציית 10/20 על הצלחת כדי לסמן למלצרים שסיימתם. אם אתם המארחים, המתינו לאורח שיסיים ורק אז הניחו את הסכו"ם.
  9. לחיים - אם אתם לא מומחי יין, אל תעמידו פנים שאתם מבינים, רוב הסיכויים שתיראו מגוחכים ותביכו את עצמכם, פשוט תארו לסומלייה את ההעדפות שלכם ושל האורח והוא יידע להתאים עבורכם את היין הנכון.
    אל תאמרו בקול את תקציב היין שלכם, סמנו לסומלייה באלגנטיות על התפריט והוא יידע לכוון אתכם לבקבוק הנכון לכם מבחינת תקציב וטעם.
  10. פוסט-ארוחה - יום אחרי הארוחה צרו קשר עם האדם איתו סעדתם, כתבו אי-מייל, התקשרו או שלחו מסרון, הודו לו על הזמן שלו ועל האירוח אם הזמינו אתכם. הכרת התודה תיזכר לחיוב ותעצים את ההרגשה הנעימה שנבעה מהפגישה.

בין כל הכללים שעושים אירוח עסקי מושלם, אל תשכחו את הדברים הכי חשובים: שמירה על שיחה ערה ונעימה, חיוך גדול לאורך הערב והתעניינות אותנטית באדם מולך. כל אלו יהפכו את הארוחה לאירוע מיוחד הזכור לטובה.

©כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ