טלפון: 03-6913545

בלוג
<< המדריך הלא רשמי לאכילת סופגניות בצורה נאותה, מנומסת וחכמה. >>

סופגניות מנומסות

תמי לנצוט ליבוביץ

חנוכה כבר פה והסופגניות נמצאות בכל מקום: בהרמות הכוסית במשרד, באירועי הקוקטייל, בפיצוציות ובכל אירוע בימי החג. אמצו את המדריך הלא רשמי לאכילת סופגניות בצורה נאותה, מנומסת וחכמה.

לאכול סופגניות מבלי להשאיר סימני ריבה ואבקת סוכר על הבגדים והפנים

הימנעו מקניית סופגנייה ואכילתה "בדרך" -  לא בהליכה ולא במכונית

כשאתם מתכבדים בסופגנייה, דאגו כי בנמצא צלחת עם מפית נייר שסופגת מעט מהשמן, לצד מפיות נוספות למקרה הצורך ולא יזיק להוסיף סכין כדי לחתוך את הסופגנייה לחצי או רבעים.

הגודל כן קובע

כדי להימנע מהמלחמה העיקשת באכילת הסופגנייה השמנמנה והנפוחה וזאת מבלי שתיזל הריבה ומבלי שאבקת הסוכר תדבק לבגדים, רצוי לרכוש "סופגניות מיני" ("סופגניות ביס"), "סופגניות בייבי" (בגודל בינוני), סופגניות רגילות (בגודל גדול) וסופגניות בייגל בעלות חור באמצע. "סופגניות מיני" ו-"סופגניות בייבי" "גורמות" לפחות צרות.

חכו לחג ואל תתפתו לנגוס בסופגנייה בטרם עת

במהלך החג לאן שלא תפנו תקרוץ לכם סופגנייה שמנמנה וטעימה ולכן כדאי ואף רצוי להתאפק לתחילתו של החג ולא להקדים את המאוחר, מה עוד שלאן שלא תפנו בחברה או בעבודה, יכבדו אתכם בסופגנייה, ואם תסרבו להצעה, תתקלו במשפטים המוכרים: "מסופגנייה אחת לא משמינים", "אתם חייבים לטעום זו סופגנייה מיוחדת בטעמה" וכדומה.

כך תנקו את שאריות הסופגנייה

עם הגשת הסופגנייה כדאי ואף רצוי להגיש מטליות לחות. בסיום הטעימות דאגו לנגב את הפה, (לאבקת הסוכר יש נטייה להתפזר על הפנים), אך זכרו להספיג את השפתיים במפית, כדי להימנע ממריחת אבקת הסוכר, השמן והריבה ליתר חלקי הפנים. את המפית ניתן לקחת בכיס או להשליך לפח הקרוב.

כמה סופגניות מותר לזלול?

רק נימוסים טובים מונעים מאדם לאכול תריסר סופגניות מבלי להפסיק. שתי סופגניות הם בגדר הנורמה המנומסת.

התחמקויות מסופגניות - מותר לכם לסרב בנימוס

אם לא בא לכם להתלכלך באבקה הלבנה, אם לא בא לכם כפות ידיים דביקות, או אם אתם לא רוצים להפר את הדיאטה בה אתם דבקים בקנאות - מותר להגיד לא. הסירוב צריך להיעשות בצורה אסרטיבית, מבלי להתנצל ולהסביר למה, לדוגמא " תודה, אני לא אוכל/ת סופגנייה". זכרו שאף אחד לא יכול להכריח אתכם.

הנימוס טוען שצריך להציע אך לא להכריח, ויותר מכך לא לשאול למה לא.

 

בתאבון כבר אמרנו?