טלפון: 03-6913545

בלוג
<< האמוג'י החדשים: שאלה של צבע, תרבות ונימוסי צ'אט >>

האמוג'י החדשים: שאלה של צבע, תרבות ונימוסי צ'אט

תמי לנצוט ליבוביץ

פעם, עבורנו בארץ, להיות חלק מהכפר הגלובלי היה להשתתף בתחרות האורוויזיון ולקטוף דוז פואה פה ושם, ואפילו ניצחון מרגש!

**Image by Washingtonpost.com**

היום, עם צאת האמוג'ים החדשים של מערכת ההפעלה של Apple, ה-  iOS 8.3, זכינו לעוד פינה של נחת בעולם הגדול. לתפארת מדינת ישראל, זכינו באמוג'י של דגל ישראל שיצטרף לאייקונים הקבועים, כחלק מ-32 מדינות חדשות שזכו לייצוג דגל משלהם במערכת. היום, מהפיכת הסלולר עשתה צעד אחד קטן לiPhone  אבל צעד גדול לסמסים של בני ישראל! 

אז כמו שאנחנו הישראלים אוהבים לומר "זה משלנו" אז בהחלט, עכשיו יש לנו אייקון מיוחד משלנו, אבל בתמונה הגדולה של האמוג'ים החדשים מסתתרת אמת רחבה ומעניינת הרבה יותר.

הרקע להשקת האמוג'ים החדשים מדגיש את הייחוד שלהם ומבהיר את העניין הרב סביב השקתם. הכל התחיל כאשר חברת טכנולוגיה אפריקאית התריסה בפני חברת Apple על כך שכל האייקונים במקלדת האמוג'י שלה הם של פרצופים ודמויות לבנות. לקול בנושא הצטרפה גם קהילת הלהט"ב שזעמה על חוסר הייצוג של זוגות חד מיניים ומשפחות אלטרנטיביות כחלק מהאפשרויות לבחירה. לזעקה הצטרפו סלבריטאים ובראשם מיילי סיירוס שהפכה את כל הנושא לטרנד חם בטוויטר, ומשם – הכל היסטוריה. ההיסטריה של המשתמשים ושיתוף הפעולה של Apple בנושא, מזכירים לנו עד כמה ההשפעה התרבותית של המכשירים הסלולריים על החברה שלנו, היא בלתי נתפסת.

אז אלו אייקונים צפויים להשתנות אצלכם במכשיר לאחר העדכון?

לאחר שתעדכנו את מערכת ההפעלה, כל הפרצופים והדמויות במקלדת האמוג'י שלכם יוצעו לשימוש בשישה גווני עור שונים לבחירת המשתמש. הפרצופים הלבנים התחלפו בפרצופים צהובים שבלחיצה מעניקים לכם תפריט גוונים מלא. בחברה לא התעצלו, אפילו את הרקדניות, פועל הבניין המיניאטורי והיד המשוחה בלק תוכלו לצבוע בגוון העור הנוח לכם!

המתנגדים לאייקונים החדשים מגיעים בעיקר מארה"ב וטוענים שהאמוג'ים התמימים רק מלבים את נושא מערכת היחסים החברתית והגזעית הבעייתית במדינה, נושא שנמצא לא מעט בכותרות בשנים האחרונות. 

אך למעשה, במיוחד בארה"ב בה הנושא הוא כל כך מהותי, השינוי זכה לתשבוחות ופידבקים חיוביים. ומעבר לאמריקה, שווקים במזרח התיכון, אסיה ואפריקה אימצו את העדכון החדש בחום ובלחיצת כפתור. משתמשי iPhone מתרבויות שונות סוף סוף מרגישים שקולם הושמע, או לפחות נצבע, גם אצלנו בכור ההיתוך אנחנו חולקים גווני שיזוף רבים ושונים.

אז מה הקשר בין אמוג'י לנימוסים?

והאם יש בכלל קשר בין אמוג'י לנימוסי עסקים או שכלל לא צריך להשתמש באמוג'ים בעולם העסקים?

בעולם הטכנולוגי והמנוכר שלנו, אין כל מניעה מלהוסיף רגש או חיבה להודעה דרך אמוג'י חמוד הנבחר בחוכמה, תוספת של רגש, חיוך נעים וצבע לטקסט יבש, יכול להעניק תחושה נעימה למקבל, במיוחד אם יש אייקון רלוונטי שיגרום לו לחייך. 

אפשר וכדאי להכניס מעט חום לקשר חברתי, בזמן ובמקום המתאים. כאמור, משלוח אמוג'י מתאים ורלוונטי במיוחד לאדם או לתוכן, מעניק תחושה של יחס אישי. חשוב מאוד! השתמשו באמוג'ים מבלי לשכוח כלל חשוב של תורת הנימוסים – לפני שאתם אומרים משהו, כדאי תמיד לספור עד עשר ואז לשחרר את האמירה. גם בהודעה, תנו לעצמכם כמה שניות לקרוא ולעבור על התוכן, המוצר המוגמר שכתבתם, לפני כפתור ה"שלח", כדי לוודא שהטקסט של ההודעה ובעיקר האמוג'י,הוא אכן מתאים,ומקבל ההודעה אכן יבין וירגיש את כוונתכם בדמות המצורפת בצורה חיובית עם ההומור הקל שמאחוריה ולא להיפך. 

האמוג'ים ככלל אין להם מה לעשות בעולם העסקים.בטח לא במסמכים רישמיים. אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל, אם אתם חברים טובים של קולגה עסקית, כמובן שאייקונים חייכנים ושמנמנים בשיחות הפרטיות ביניכם לא יכולים להזיק, רק להיפך.

ומתי כדאי להימנע מהאמוגי'ם? דווקא בשיחות צ'אט וSMS אישיות, עם המשפחה הקרובה, הפרטנר שלכם לחיים, הילדים שלכם וגם חברים טובים, לפעמים כדאי לזנוח את האייקון מאחור ופשוט להגיד כמה אוהבים,

מנשקים ושמחים, גם מבלי לתת לאייקון לדבר עבורכם. למילים יש כוח לחזק, לנחם, לחבר ולשפר מערכת יחסים, טובה וחזקה ככל שתהיה.

©כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ