טלפון: 03-6913545

בלוג
<< יום מדיה חברתית עולמי שמח! >>

'ביג ביג לייק'

 תמי לנצוט ליבוביץ

היום, ה-30 ביוני 2015, הוא היום בו מציינים ברחבי העולם את יום המדיה החברתית! ואיזו דרך טובה יותר לחגוג מאשר לברך אתכם דרך מדיה חברתית, צורת תקשורת שהפכה מזמן למציאות מקבילה של חיינו. אנחנו חיים, חולקים ויוצרים קשרים דרך הרשתות מסביב לשעון והנה, היום יש לנו הזדמנות לעצור ולחשוב על הדרכים בהם השפיעה המדיה החברתית על חיינו.

אם אתם מבלים את יום המדיה החברתית שלכם מול הרשתות החברתיות, הצטרפו לחגיגה בטוויטר, פייסבוק,  ובאינסטגרם, עם ההאשתאג המוקדש ליום - #SMday  !

היכולת לחלוק ולשתף, להתארגן למטרות ומחאות ולייצר חדשות ועדכונים בכל רגע, מכל מקום, שינה את הצורה בה אנחנו חושבים ופועלים, ונוצרה זירה חדשה של תקשורת שצוברת תאוצה, יוצרת שינוי מהותי ומסייעת בהפצת מסרים. לכבוד חג המדיה החברתית,בואו ניזכר ברגעים מרגשים, בהם למדיה החברתית היה מקום של כבוד ביצירת מעשה חיובי ומיוחד: הסיפור הטרגי של סמ"ר ניסים שון כרמלי שנהרג במבצע "צוק איתן" היה קשה במיוחד. כרמלי, שהגיע לארץ במיוחד בכדי להתגייס לצבא, היה חייל בודד ללא מכרים רבים בארץ. לאחר מותו, יצאה קריאה בפורומים של קבוצת הכדורגל "מכבי חיפה" שכרמלי היה אוהד שלה, לבוא ולהצטרף ללוויה בשל חשש המשפחה מהלוויה מצומצמת. ברשת החברתית נכתב "שון כרמלי שנהרג היה חייל בודד ואנחנו לא רוצים שההלוויה שלו תהיה ריקה. בואו לתת כבוד אחרון לגיבור שנהרג כדי שאנחנו נוכל לחיות. זה המעט שנוכל לעשות עבורו ועבור העם שלנו". הקריאה הופצה ברשתות חברתיות רבות ובעקבות כך, רבבות הגיעו להלוויה לחלוק לסמ"ר ניסים שון כרמלי כבוד אחרון. המדיה החברתית אפשרה את הפצת המסר והובילה כ-20,000 תושבים להגיע למקום.

מקרה נוסף קשור לאירוע הירי הנורא בכנסיית עמנואל בדרום-קרוליינה לפני כשבועיים. אדם לבן שנכנס לכנסייה התקבל בברכה למקום אך בכל זאת החלחיט לפתוח באש ולרצוח תשעה חברי כנסייה בעודם מתפללים, רק בשל צבע עורם השחור. הכאוס בעיירה היה כבד והאבל ששרר לא הותיר מקום לנחמה. אדם מקומי החליט ליזום ולארגן אירוע בשם מצעד "שרשרת האחדות" והזמין מקומיים מכל צבע, דת, גזע וגיל להצטרף לקריאה לתקווה ולשפיות. סטיבן קולבר, יליד דרום-קרוליינה ומנחה טלוויזיה מפורסם, חלק את המידע בחשבון הטוויטר שלו והוביל לכך שיותר מ-15,000 איש הגיעו לצעדה, וסייעו לנחם את הקהילה ולהפיח תחושה של תקווה שתעזור לאוכלוסייה השבורה להתאושש מהטראומה. קולבר בעצמו הגיע לאירוע וגם שלח טוויט בנושא מהמקום:



ולאחר שחגגנו את כוחם המשמעותי של הרשתות החברתיות ואת פוטנציאל היכולת החיובית שיש להן, בואו ונעבור לכמה כללים חיוביים בשימוש ברשתות חברתיות. אנחנו תמיד שומעים על הסיכונים ברשת, אבל היום הוא יום חגם של הרשתות ולכבוד זאת, אתמקד בכלים חיוביים לצמיחה ותקשורת במדיה חברתית:

צרו איזון בין תוכן מעניין לבין קידום מכירות! אף אחד לא רוצה להיות "חבר" בפייסבוק או "עוקב" בטוויטר של מישהו שדואג למלא את הפיד שלו במודעות, סלוגנים וחומרים שיווקיים. היופי בפלטפורמות החברתיות הוא פוטנציאל הקשרים האיכותיים בכל רגע נתון והיכולת ליצור שיח רלוונטי בנימה אישית. לאורך זמן, אם התוכן שלכם מספיק בעל ערך לקורא, הוא יסכים לספוג חומרים שיווקים ומכירה ישירה יותר.

שמרו על נימה אישית! אל תיכנעו לתגובות אוטומטיות ויבשות מפחד להכעיס או להישמע לא רציניים, להיפך! אתם מסתכנים בלהישמע כמו בוטים (מערכות מענה אוטומטי) או פשוט להפוך ללא רלוונטיים ללקוח. קחו את הזמן לייצר מענה אישי חכם, התייחסו לכותב בצורה המתאימה לפרופיל שלו ואל תתעצלו ותיכנעו לתגובת "העתק-הדבק" משמימה.

שמרו על קור-רוח! זה נפלא וחשוב לברך מצטרפים חדשים ומשתתפים ברשת ובדיון שלכם, אך גם אין צורך להגזים בהתלהבות מעושה והוקרה רבה מדי. אתם רוצים ליצור קשר אמיתי ככל האפשר מבלי לייצר איזושהי מערכת לא שיוויונית. ניתן לענות ולהודות בצורה חכמה עם אזכור המתאים למצטרף החדש או הפנייה לנושא רלוונטי עבורכפ, כך תזכו לנקודות רבות יותר מבחינת אופציה לקשר עתידי.

המשיכו ללמוד ולהתפתח! רשתות חברתיות משתנות כל הזמן וישנם כללים, חוקים ואפשרויות חדשות כל יום. המשיכו להתעדכן ולחקור את הנושא ואם אין לכם זמן להתעדכן כל הזמן, הצטרפו לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק בהם מתנהלים דיונים בנושאי מדיה חברתית ויישומי מדיה חברתית או הירשמו לניוזלטרים רלוונטיים שישלחו לכם חדשות וחידושים בנושא.

תמיד, אבל תמיד הישארו חיוביים! אל תיתנו לטרולים – משתמשי רשת חברתית שמטרתם היחידה בעולם היא לנסות לעצבן אתכם – לשבור אתכם אף פעם. גם כמשתמש פרטי, אף פעם לא מומלץ להיכנס לעימותי רשת עם בריוני מקלדת. על אחת כמה וכמה, שאתם מקדמים את העסק שלכם, הישארו חיוביים בכל מחיר וחסמו את הגורם הבעייתי מהדף/פרופיל שלכם.

כדי לסכם את חגיגות המדיה החברתית שלנו, אשתף אתכם בכמה מחשבות לגבי השימוש שלי בפייסבוק , בטווויטר, בפינטרסט ועוד. בזכות הרשתות החברתיות, זכיתי להכיר קולגות ואנשים מרתקים, להתרשם וללמוד על עולמות חדשים ומרתקים ולהיחשף לאתגרים מעניינים, ולמרות שאני מאמינה אדוקה בכללי הנוהג והנימוס ברשת, אני מאחלת לכולנו את החשוב ביותר -  שנתייחס אחד לשני ברשת באדיבות והבנה, ושאף פעם לא ננצל לרעה את הכוח האדיר של השיתוף, אלא נוציא מכך את המיטב מבחינה חברתית ועסקית.

אתם מוזמנים לשתף את המאמר שלי ברשתות החברתיות או לפנות אליי לכל שאלה בלינק הבא:  http://bit.ly/AskTami או בכתובת -Tami@tll.co.il,

 לעצות נוספות בנושאי נוהג ונימוסים ברשת, בקרו בבלוג באתר שלי TLL.CO.IL  ותיהנו ממבחר מגוון של מאמרים עמוסי עצות,

ובכדי ללמוד עוד על הספר החדש שלי , שפת העסקים הבין – לאומית,   IBLCode שפורסם בעברית ובאנגלית, ודרכו תוכלו ללמוד את מתודת שפת העסקים הבינלאומית, היכנסו בבקשה ללינק הבא :The IBL Code .