טלפון: 03-6913545

בלוג
<< חמישה טיפים מובילים למיתוג התדמית האישית במדיה החברתית   >>

נוכחות ומיתוג דיגיטלי כחלק מתדמית אישית 

מאת: תמי לנצוט ליבוביץ

פלטפורמות המדיה החברתית הן קודם כל כלי לתקשורת בינאישית לקהל רחב, ערוץ תקשורת  ציבורי עם החברים,מהעבר, מהווה וחברים חדשים, כמו גם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו. כדי לחבר את נושא המיתוג האישי והתדמית האישית לעולם המדיה החברתית שלכם, הכנתי עבורכם 5 טיפים מובילים שיעזרו לכם להשיג תוצאות חיוביות דרך נכסי המדיה החברתית ברשת:

"מיתוג אישי דורש מחויבות, מחויבות להמשיך ולהמציא את עצמנו מחדש, לגעת במיתרי הלב של הקהל שלנו ומחויבות להמשיך ולעקוב אחר הדמיון" – סיר ריצ'רד ברנסון, מנכ"ל וירג'ין

  1. מה מבדיל אותך מאחרים? מצא את הכוח שלך!

       "הכר את עצמך כדי לשפר את עצמך" – אוגוסט קמטה

כל אדם הוא ייחודי, בכל אחד מאתנו תכונות טובות יותר ופחות טובות. ברגע שנדע  לשים את האצבע ולהגדיר לעצמנו את נקודות החוזק שלנו ואת היתרון שיש לנו על פני אחרים, היתרון שאותו אנחנו משווקים לסביבה 24 שעות ביממה, יהיה לנו קל יותר לבנות לתכנן את האסטרטגיה האישית שלנו למדיה חברתית. וכל זאת למה? ככול שאנו מכירים את עצמנו טוב יותר ומכירים את היתרונות והייחודיות שלנו קל יותר לדעת אילו נקודות ונושאים להדגיש , ולהעניק ענין מושך ויצירתי לגבי עצמנו . מלקולם גלדוול, עיתונאי וסופר קנדי, מוכר בזכות הציטוט המפורסם שלו שגורס ש "10,000 שעות אימון בנושא מסוים הופכות אותך למומחה בנושא מסוים". אני מציאה לעקוב אחר עצתו של מלקולם ולנסות לזהות בעצמך את נישת המומחה שלך – במה אתה מתמחה, במה השקעת שעות רבות להתמחות ומה המיומנות שיכולה לעזור לך ביצירת וחיזוק המיתוג האישי – היתרון שיש לך על פני אחרים. חשוב להיות ערים ל"באזז" במדיה החברתית ולטרנדים דיגיטליים, אבל הכי חשוב לייצר מסר מקורי וישיר שמגדיר אתכם ואת נקודות החוזק שלכם במדויק.

  1. עקביות היא קריטית להצלחת המותג!

      "מותג לחברה זה כמו מוניטין של אדם" – ג'ף בזוס

  חשוב לשמור על עקביות לאורך כל הערוצים והפלטפורמות של נכסי המדיה החברתית כדי לשדר אמינות, לייצר      קהילה איכותית וליצור פנים אחידות לרוח המותג שלכם. פנים אחידות מסייעות ללקוח לזהות את המותג שלכם    במהירות – שימוש בשפה ויזואלית, סגנון כתיבה דומה ואפילו גריד גרפי זהה. בנוסף, המיתוג האחיד מסייע ללקוח  לדעת אם הוא מזדהה עם המותג וחש חיבור אליו, וזו בעצם המטרה שלנו. כאשר המיתוג אחיד, הלקוח שומר תמונה  מנטלית של המותג שלכם ומייצר חיבור רגשי אליו.

  1. כתוב שורת תיאור קצרה שתלווה אותך ברשת!

      "לא תמיד צריך למצוא את עצמך, לפעמים צריך ליצור את עצמך מחדש - ברנרד שואו, סופר וכותב

חלק גדול ממיתוג אישי ברשת הוא המהירות והקלות בה אתה יכול להעביר מסר לגבי עצמך ולשדר מי אתה, דרך כמה שפחות תיאורים ועם כמה שיותר פוקוס על עיקרי הדברים. לייצר שורת תיאור קצרה שמחזקת ותומכת בלוגו, מעצימה את המסר ומסייעת לחיזוק המיתוג שלך. לדוגמה: אם יש לכם עסק לייעוץ עסקי, כדאי לך לחשוב על כותרת קטנה שתתאר את הנישה שלכם מעבר לתיאור התואר התעסוקתי. למשל, אם אתם יועצים עסקיים לחברות דיגיטל לדוגמה, צרו לעצמכם כותרת שתתאר את עצמכם בצורה אידיאלית. במקום לכתוב: "דוד כהן – יועץ עסקי", כדאי לחשוב על תיאור מדויק יותר שילווה אותכם כמו למשל "דוד כהן – יועץ לעסקים שחושבים אחרת". שאתם פונים לקהל מדויק יותר, אתם זוכים לתוצאות מרשימות יותר, המרות גבוהות יותר ויותר אינטרקציות ברשת. שקיפות גבוהה יותר של המותג מסייעת ללקוחות להבין מי אתם ולמה הם רוצים את המוצר או השירות שלכם.

  1. בחרו אימג'ים כחלק מאסטרטגיה ולא בצורה רנדומלית!

     "המותג האישי שלכם אמור להיות כמו מים – חיוני, בסיסי ושקוף. הלקוחות יהיו צמאים למותג וישתו מהכוס אותה      תגישו" – ג'ארד קינץ

בחרו את התמונות בהן אתם משתמשים בקפידה. בעולם הדיגיטלי שלנו, התוכן הויזואלי הוא לא פחות חשוב מהטקסט והוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן שלכם. בחרו תבניות דומות, התמקדו בפלטת צבעים מסוימת והפרידו בין ערוצי המדיה החברתית – לא כל תמונה שמתאימה לאינסטגרם תתאים גם ללינקדאין. נסו להימנע מטעות שיווקית נפוצה של חברות ברשת – אל תתעקשו לשים את הלוגו שלכם בגדול בכל תמונה ותמונה, אלא שלבו בין תמונות השראה לתמונות שיווקיות.

  1. שיתוף תוכן אינטנסטיבי מוביל לתוצאות חיוביות!

      "היו עצמכם, כל שאר התפקידים כבר תפוסים" – אוסקר ווילד, סופר ומחזאי

 פרופילי מדיה חברתית פעילים במיוחד זוכים להכרה ברשת, אינטרקציות גבוהות וייצור עוקבים בצורה אורגנית, ולכן    פרופילים פעילים מובילים לגידול חשבון ללא צורך בקמפיינים ומודעות גיוס עוקבים ברשת.ככול שתפרסם/תצייץ/תשתף יותר, כך גם תזכה לצמיחה בחשבונות המדיה החברתית. מחקר ישראלי חדש מציג את הנתונים האידיאליים לפרסום ברשת – כמה פעמים ביום מומלץ לפרסם תוכן?  

בפייסבוק: פעם עד פעמיים ביום,

בטוויטר: עד 5 ציוצים ביום,

באינסטגרם: פעם עד פעמיים ביום.

גוונו את השיתופים שלכם בעזרת תמונות, ציטוטים,שיתופים, קישורים ועוד – צרו קהילה בעזרת שיתוף תכנים רלוונטיים ובעלי ערך. אל תתביישו ליצור קשר ישיר בפוסטים – לשאול שאלות, להציע הצעות, לענות לגולשים, לשתף ידע והכי חשוב – להקשיב לקולות שמגיעים מהקהילה האינטרנטית שלכם ולנצל פוטנציאל למכירה ושיווק. בעזרת השקעה במדיה החברתית שלכם ובחשיבה במיתוג מאחוריה, תוכלו להשיג ביצועים משמעותיים ולמצב את אסטרטגיית התוכן שלכם במדיה החברתית.

אתם מוזמנים לאתר שלי ללמוד עוד על מיתוג אישי ותדמית אישית וגם על כללים נכונים בעולם האירוח והעסקים. באתר תוכלו למצוא מגוון כתבות בנושאי תדמית אישית והתנהלות נכונה בחברה, בפוליטיקה ובעסקים: TLL.CO.IL,

למבט מעמיק יותר, קראו עוד על הספר החדש שלי , שפת העסקים הבין – לאומית,   IBLCode שפורסם בעברית ובאנגלית, דרכו תוכלו ללמוד את מתודת שפת העסקים הבינלאומית, ותוכלו להתרשם ממאות עצות וטיפים להתנהלות נכונה בעולם העסקים ולחיזוק התדמית האישית והמיתוג האישי.

בנוסף, אם יש לכם שאלה בכל נושא, השאירו שאלה בבלוג ואשמח לענות,

אתם מוזמנים ללינק: שאל את תמי!