טלפון: 03-6913545

בלוג
<< זה שעולה או זה שיורד? - המעלית ונוהגיה >>

    מאת: תמי לנצוט ליבוביץ

   מתוך הספר הדיגיטלי: 'נא להתנהג בהתאם' - נימוסים בעידן המודרני             לרכישה: עברית 

אם אתם מתגוררים בבניין רב קומות , או עובדים במגרדי שחקים, נפגשים עם ,שכנים, קולגות וקהל שאינכם מכירים במעלית, דעו כי למעלית באשר היא נכנסים לפי התור. אדם העומד קרוב לדלת הוא שנכנס ראשון, ועד לסופה,

כדי לאפשר לשאר האנשים גישה נוחה וקלה.

בכניסתכם פנימה אין צורך להצטופף, אם עומדים במעלית רק שניים או שלושה אנשים. נסו לכבד את המרחב האישי של האנשים הנוספים. זה גם אומר שלא לוחצים על כפתור הקומה השנייה ותוך כדי כך דוחפים מרפק חד

לקשישה שעומדת ליד לוח הפיקוד. פשוט וקל יותר מכך לבקש ממנה ללחוץ על הכפתור.

נסו לשמור על השקט עד היציאה. זה כולל שיחות טלפון. לא חובה לשתף זרים בשיחות אישיות, עסקיות או בחוויות יום האתמול. מלבד זאת, זה יכול להיות מעצבן מאוד והיום הוכח שזה גם מזיק לבריאות.

       עשרה כללים לנסיעה נעימה יותר במעלית
 

      1. מי שנכנס ומי שיוצא הוא העומד
       למעלית נכנסים לפי התור. יש לעמוד לצד המעלית. זכות קדימה ליוצאים מן המעלית. מותר ורצוי להחליף מילות ברכה כמו "בוקר טוב", "שלום", "ערב טוב"

       או ניד ראש, גם בכניסה וגם ביציאה.

2. אין עצירה בכניסה

אם נכנסתם למעלית, הימנעו מלעמוד בפתחה. תנו לשאר הנוסעים להיכנס בנוחות פנימה. אם אתם עומדים ליד הדלת, החזיקו אותה ואפשרו לנוסעים אחרים להיכנס או לצאת.
3. כל אחד והמרחב שלו

חשוב להימנע מצפיפות ולשמור על המרחב האישי. עמדו כשהידיים לצדי הגוף.


4. מי לוחץ על הכפתור?

אם אינכם עומדים ליד לוח הפיקוד, בקשו מאחד הנוסעים ללחוץ עבורכם על כפתור הקומה המבוקשת. תפקידו של הנוסע העומד ליד לוח הבקרה להתבונן ולבדוק מי זקוק לעזרה בלחיצה על הכפתור.

אסור לשלוח יד ארוכה במטרה להגיע ללוח הבקרה.


5. אין עצירה ביציאה

במקרה שבו אתם עומדים ליד הדלת ומישהו מבקש לצאת, פנו את מקומכם ואפילו צאו לרגע קט החוצה על מנת לאפשר לו יציאה מהירה ובטוחה.

6. סודיות, גם במעלית

הסודות הגדולים ביותר נחשפים בשיחות המעלית. הימנעו משיחות ומרכילות במעלית. עדיף להמתין כמה דקות עד הגעתכם למחוז חפצכם. הימנעו משיחות בטלפונים סלולריים.


7. פלירטוטים וזוגיות

מקומם של אלה אינו במעלית! אנא התאפקו עד הרגיעכם לקומה המבוקשת. הקפידו לא לנעוץ מבטים בסובבים אתכם.


8. פינוי אשפה וחבילות

הקפידו לפנות זבל ולהעביר מסעות וחבילות בשעות שבהן קטן הסיכוי לפגוש נוסעים אחרים. הקפידו על שקיות זבל סגורות ושלמות. מומלץ לפזר מפיגי ריח בתום פינוי האשפה או לנקות את

המעלית בבמקרה הצורך.


9. אוכל ועישון

במעלית אסור לעשן, ומומלץ גם לא לאכול. את הכריך ובקבוק השתייה יש להחזיק לצדי הגוף או בתיק עד גמר הנסיעה.

10. עזרה לנכים ולמוגבלים

אם למעלית מבקשים להיכנס נכים או מוגבלים, הציעו את עזרתכם בלחיצה על כפתור הקומה הנכונה, בהכרזה על ההגעה לקומה, ובמקרה של נכה על כיסא גלגלים, רצוי וחובה לשאול 

האם אפשר לסייע.ובשום אופן לא לעזור ללא רשותם. 

 

 

                                                                                                   מתוך הספר הדיגיטלי:

'נא להתנהג בהתאם' - נימוסים בעידן המודרני  

  לרכישה: עברית 

 

 

©כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ