קלאסיקה מעודכנת – המגמה העולמית בלבוש עסקי
מאת: תמי לנצוט ליבוביץ
אנשי עסקים עסוקים, הנוסעים בעולם ומייצגים את חברתם או מדינתם כשבאמתחתם ידע, מקצועיות וסמכות, אינם יכולים לבזבז את זמנם היקר על בחירות ומדידות. עם זאת חליפת עסקים היא עבורם כלי עבודה, העוזר להעביר מסרים מקצועיים ביתר מהירות ובסמכותיות.
המראה הקלאסי המעודכן מתאים בדיוק לסגנון החיים הזה, שמתחיל בפגישות עסקים במשרד ומסתיים באירוע עסקי בערב המחייב הופעה בהתאם. הוא מאפשר להתלבש בבוקר ולהסתובב כל היום בלי להחליף בגדים, אלא רק להוסיף פריט או להוריד פריט.
לפני שנמשיך, ברצוני להזכיר כי כדי להיות מוכנים ובמיטבנו בכל שעות היום, עלינו להתאים את המלתחה בראש ובראשונה לאורח החיים ולסגנון האישיים שלנו. מלתחה בסיסית מוצלחת, בשינויים קלים, תיראה נהדר בכל סיטואציה מחיינו ולאורך זמן, כל עוד אנחנו מרגישים בה בטוחים וכל עוד היא מאפשרת לנו לתפקד בנוחות בתוך המסגרת של חיינו.
לאחר שמצאתם את עצמכם בתוך ההגדרה הכללית של "קלאסיקה מעודכנת", חשוב לא פחות להתמיד בסגנון הלבוש הזה. כאשר עמיתיכם מגיבים בחיוב להופעתכם בכל פעם, הם בונים לעצמם מדרגת אמון והכרה ביכולותיכם ובכישוריכם. אולם אם דמותכם החיצונית מעבירה מסרים שונים קיימת סכנה שתגובת הסביבה תהיה שלילית. קשה לפתח אמון ולבטוח במי שאינו מעביר "חוט שדרה" תדמיתי במיוחד בסיטואציות עסקיות בין-לאומיות.
הנטייה העולמית בלבוש עסקי היום לפי הוא "קלאסיקה מעודכנת" (Updated Classic Chic), ומשמעותה – בחירה בבגדים בעלי אופי קלאסי, שמאפשרים שימוש לאורך שנים ומתאימים לכל סוג של אופנה. איכותם אינה מעפילה על אישיות האדם, הם משתלבים מצוין זה בזה (מכנסי ג'ינס טובים עם ז'קט מחויט) ונראים טוב בכל מקום ובכל מצב.
האמנות בבניית מלתחה בסיסית, קלאסית ועדכנית נשענת על שני יסודות:
- בניית המלתחה כשבבסיסה סגנון אחיד, גזרה וצבע המתאימים למבנה הגוף שלנו, לאישיות שלנו ולאורח חיינו.
- אוסף פריטים אופנתיים ועדכניים שמתאימים למלתחה הבסיסית ומעניקים לפרטים הקיימים תוספת אישית וייחודית.
בקיצר ולעיניין
- המראה הקלאסי המעודכן מאפשר להתלבש בבוקר ולהסתובב כל היום בלי להחליף בגדים, אלא רק להוסיף פריט או להוריד פריט.
- יש להתאים את המלתחה בראש ובראשונה לאורח החיים ולסגנון האישיים שלנו.
- "קלאסיקה מעודכנת" - בחירה בבגדים בעלי אופי קלאסי, שמאפשרים שימוש לאורך שנים ומתאימים לכל סוג של אופנה.
למידע נוסף
למידע נוסף יש לעיין בספר " שפת העסקים הבין-לאומית", פרק 4, עמ' 244.
© כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ