טלפון: 03-6913545


קוד המלתחה הייצוגית בעסקים ובפוליטיקה

קוד המלתחה הייצוגית בעסקים ובפוליטיקה

כללי המלתחה הקלאסית-העדכנית לגברים ולנשים

מאת:תמי לנצוט ליבוביץ

מתוך הספר:

''IBLCODE שפת העסקים הבין-לאומית'' 

אם נשווה את ההשקעה במראה החיצוני להשקעה בשוק ההון, אפשר לומר שיש פעולות טיפוח שהן בבחינת השקעה קצרת מועד ויש פריטים במלתחה שיקצרו רווחים בטווח הארוך. ככל שנשקיע בתבונה ישתפר הסגנון האישי, תעלה רמת המחמאות ועמם יתרומם גרף הביטחון העצמי כולו כלפי מעלה.

אנשי עסקים עסוקים, הנוסעים בעולם ומייצגים את חברתם או מדינתם כשבאמתחתם ידע, מקצועיות וסמכות, אינם יכולים לבזבז את זמנם היקר על מדידות ובחירות. עם זאת חליפת עסקים היא עבורם כלי עבודה, העוזר להעביר מסרים מקצועיים ביתר מהירות ובסמכותיות. המראה הקלאסי המעודכן מתאים בדיוק לסגנון החיים הזה, שמתחיל בפגישות עסקים במשרד ומסתיים באירוע עסקי בערב המחייב הופעה בהתאם. הוא מאפשר להתלבש בבוקר ולהסתובב כל היום בלי להחליף בגדים, אלא רק להוסיף פריט או להוריד פריט. לפני שנמשיך, ברצוני להזכיר כי כדי להיות מוכנים ובמיטבנו בכל שעות היום, עלינו להתאים את המלתחה בראש ובראשונה לאורח החיים ולסגנון האישי שלנו. מלתחה בסיסית מוצלחת, בשינויים קלים, תיראה נהדר בכל סיטואציה מחיינו ולאורך זמן, כל עוד אנחנו מרגישים בה בטוחים וכל עוד היא מאפשרת לנו לתפקד בנוחות בתוך המסגרת של חיינו.

לאחר שמצאתם את עצמכם בתוך ההגדרה הכללית של "קלאסיקה מעודכנת" (ולרוב נפרדתם מסכום לא מבוטל בדרך), חשוב לא פחות להתמיד בסגנון הלבוש הזה. כאשר עמיתיכם מגיבים בחיוב להופעתכם בכל פעם, הם בונים לעצמם מדרגת אמון והכרה ביכולותיכם ובכישוריכם. אולם אם דמותכם החיצונית מעבירה מסרים שונים קיימת הסכנה שתגובת הסביבה תהיה שלילית. קשה לפתח אמון ולבטוח במי שאינו מעביר "חוט שדרה" תדמיתי, במיוחד בסיטואציות עסקיות בין-לאומיות.

הנטייה העולמית בלבוש עסקי היום היא "קלאסיקה מעודכנת" (Updated Classic Chic), ומשמעותה – בחירה בבגדים בעלי אופי קלאסי, שמאפשרים שימוש לאורך שנים ומתאימים לכל סוג של אופנה. הבגדים הקלאסיים מאופיינים בקווים נקיים ובגזרות מצוינות, ולמרות מחירם הגבוה יחסית, הם נחשבים השקעה כדאית. איכותם אינה מאפילה על אישיות האדם, הם משתלבים מצוין זה בזה (מכנסי ג'ינס טובים עם ז'קט מחויט או ז'קט עור) ונראים טוב בכל מקום ובכל מצב. מלבד חליפות, שחזרו לככב בארון הבגדים, כלולים ברשימת הבגדים הקלאסיים שאר הפריטים שאי-אפשר בלעדיהם, כמו ג'ינס, חולצות טי, חולצות פולו, ז'קטים מעור וכדומה.

האמנות בבניית מלתחה בסיסית, קלאסית ועדכנית נשענת על שני יסודות:

1. בניית המלתחה כשבבסיסה סגנון אחיד, גזרה וצבע המתאימים למבנה הגוף שלנו, לאישיות שלנו ולאורח חיינו. עם הזמן יהפוך סגנון זה למעין מדים אישיים.

2. אוסף פריטים אקטואליים, אופנתיים ועדכניים, שמתאימים למלתחה הבסיסית ומעניקים לפריטים הקיימים תוספת אישית ייחודית.

מלתחה ראויה ומוצלחת אינה מקרית. היא כרוכה בתכנון ובהשקעה. לנוחותכם הנה חמישה שלבים עיקריים:

  1. זיהוי הפריטים הקיימים והשימושיים וסידורם באופן נוח בארון.
  2. זיהוי פריטים החסרים לכם.
  3. זיהוי פריטים להתאמה ולשילוב.
  4. איתור סוג הבגדים המחמיא לכם ביותר.
  5. רכישת ביגוד חדש שישתלב על הצד הטוב ביותר בפריטים הקיימים.

כללי המלתחה הקלאסית-העדכנית לגברים ולנשים

הלבוש הנשי בעולם העסקים, שהקודים שלו גבריים בבסיסם, הוא עניין מעט מורכב. מצד אחד, תפקיד הבגדים לחזק את נוכחותה של אשת העסקים ולסייע לה בהעברת מסר ברור וסמכותי. מצד אחר, אין זה מומלץ לאמץ סגנון לבוש גברי מדי וכדאי לשמור על היתרונות שמקנה הופעה נשית מרשימה ובוטחת.

 

                                                                             ©כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ