כללי המלתחה הקלאסית-העדכנית לגברים ולנשים
מאת:תמי לנצוט ליבוביץ
מתוך הספר:
''IBLCODE שפת העסקים הבין-לאומית''
אם נשווה את ההשקעה במראה החיצוני להשקעה בשוק ההון, אפשר לומר שיש פעולות טיפוח שהן בבחינת השקעה קצרת מועד ויש פריטים במלתחה שיקצרו רווחים בטווח הארוך. ככל שנשקיע בתבונה ישתפר הסגנון האישי, תעלה רמת המחמאות ועמם יתרומם גרף הביטחון העצמי כולו כלפי מעלה.
אנשי עסקים עסוקים, הנוסעים בעולם ומייצגים את חברתם או מדינתם כשבאמתחתם ידע, מקצועיות וסמכות, אינם יכולים לבזבז את זמנם היקר על מדידות ובחירות. עם זאת חליפת עסקים היא עבורם כלי עבודה, העוזר להעביר מסרים מקצועיים ביתר מהירות ובסמכותיות. המראה הקלאסי המעודכן מתאים בדיוק לסגנון החיים הזה, שמתחיל בפגישות עסקים במשרד ומסתיים באירוע עסקי בערב המחייב הופעה בהתאם. הוא מאפשר להתלבש בבוקר ולהסתובב כל היום בלי להחליף בגדים, אלא רק להוסיף פריט או להוריד פריט. לפני שנמשיך, ברצוני להזכיר כי כדי להיות מוכנים ובמיטבנו בכל שעות היום, עלינו להתאים את המלתחה בראש ובראשונה לאורח החיים ולסגנון האישי שלנו. מלתחה בסיסית מוצלחת, בשינויים קלים, תיראה נהדר בכל סיטואציה מחיינו ולאורך זמן, כל עוד אנחנו מרגישים בה בטוחים וכל עוד היא מאפשרת לנו לתפקד בנוחות בתוך המסגרת של חיינו.
לאחר שמצאתם את עצמכם בתוך ההגדרה הכללית של "קלאסיקה מעודכנת" (ולרוב נפרדתם מסכום לא מבוטל בדרך), חשוב לא פחות להתמיד בסגנון הלבוש הזה. כאשר עמיתיכם מגיבים בחיוב להופעתכם בכל פעם, הם בונים לעצמם מדרגת אמון והכרה ביכולותיכם ובכישוריכם. אולם אם דמותכם החיצונית מעבירה מסרים שונים קיימת הסכנה שתגובת הסביבה תהיה שלילית. קשה לפתח אמון ולבטוח במי שאינו מעביר "חוט שדרה" תדמיתי, במיוחד בסיטואציות עסקיות בין-לאומיות.
הנטייה העולמית בלבוש עסקי היום היא "קלאסיקה מעודכנת" (Updated Classic Chic), ומשמעותה – בחירה בבגדים בעלי אופי קלאסי, שמאפשרים שימוש לאורך שנים ומתאימים לכל סוג של אופנה. הבגדים הקלאסיים מאופיינים בקווים נקיים ובגזרות מצוינות, ולמרות מחירם הגבוה יחסית, הם נחשבים השקעה כדאית. איכותם אינה מאפילה על אישיות האדם, הם משתלבים מצוין זה בזה (מכנסי ג'ינס טובים עם ז'קט מחויט או ז'קט עור) ונראים טוב בכל מקום ובכל מצב. מלבד חליפות, שחזרו לככב בארון הבגדים, כלולים ברשימת הבגדים הקלאסיים שאר הפריטים שאי-אפשר בלעדיהם, כמו ג'ינס, חולצות טי, חולצות פולו, ז'קטים מעור וכדומה.
האמנות בבניית מלתחה בסיסית, קלאסית ועדכנית נשענת על שני יסודות:
1. בניית המלתחה כשבבסיסה סגנון אחיד, גזרה וצבע המתאימים למבנה הגוף שלנו, לאישיות שלנו ולאורח חיינו. עם הזמן יהפוך סגנון זה למעין מדים אישיים.
2. אוסף פריטים אקטואליים, אופנתיים ועדכניים, שמתאימים למלתחה הבסיסית ומעניקים לפריטים הקיימים תוספת אישית ייחודית.
מלתחה ראויה ומוצלחת אינה מקרית. היא כרוכה בתכנון ובהשקעה. לנוחותכם הנה חמישה שלבים עיקריים:
- זיהוי הפריטים הקיימים והשימושיים וסידורם באופן נוח בארון.
- זיהוי פריטים החסרים לכם.
- זיהוי פריטים להתאמה ולשילוב.
- איתור סוג הבגדים המחמיא לכם ביותר.
- רכישת ביגוד חדש שישתלב על הצד הטוב ביותר בפריטים הקיימים.
כללי המלתחה הקלאסית-העדכנית לגברים ולנשים
- חליפה טובה היא בסיס המלתחה, היא זו שאתם אוהבים, היא נוחה לכם ואתם מרגישים בה בטוחים ומקצועיים.
- ז'קט טוב הוא פריט ההופך כל מלתחה לעדכנית ולמקצועית.
- כריות כתפיים בגודל נכון, המשוות ללובש מראה מרובע וסימטרי, מעניקות לו מראה קלאסי בעל נוכחות ומשדרות רושם סמכותי ואחראי. פלג הגוף העליון – פנים, צוואר, חזה וכתפיים – אחראי להעברת המסרים. הבגד אמור לשרת את המסר ולמנוע הפרעות בתקשורת.
- לנשים בלבד: סריגים. את הז'קט יכול להחליף קרדיגן או סוודר, שגם להם מומלץ להתאים כריות כתפיים.
- בגד מונח טוב הוא זה שאינו צמוד לגוף (2 ס"מ חופשיים).
- הימנעו ממכנסיים ומחצאיות המדגישים את הבגדים התחתונים.
- מכנסיים/חצאית: לפי קוד הלבוש הרשמי נשות עסקים אמורות ללבוש חצאית עד מעל הברך באירועים רשמיים, ורצוי לכבד נוהג זה. עם זאת מכנסיים הם פופולריים מאוד במלתחת העסקים הנשית, ואין שום מניעה להעדיף אותם ביומיום.בתקופה עדכית זו, אין מניעה להגיע בחליפת מכנסיים איכותית גם לאירועים רשמיים.
- בדים: הימנעו מבדים סינתטיים.
- בדים קלאסיים מקובלים הם אלו העשויים מסיבים טבעיים כמו כותנה, צמר ומשי.
- פריטים חושפניים או שקופים אינם מתאימים למלתחה זו.
- מכנסי ג'ינס טובים הפכו לפריט קלאסי חובה במלתחה, אך רק לאחר שעות העבודה.
- צבעים: הקפידו על שילובי צבעים סולידיים. צבעים רעשניים, קיצוניים ומנוגדים מפריעים לתקשורת העסקית. אל תתנו לצבע להאפיל על נוכחותכם.
- צבעים כהים: שחור, אפור פחם, כחול כהה הם הצבעים הבטוחים שילוו מלתחה זו באלגנטיות, בוקר, ערב ואפילו בשילוב ג'ינס בערב.
- הצבעים הכהים מקרינים תחושה של בגרות, אינטלקטואליות ורצינות, הצבעים הבהירים מקרינים אנרגיה ונעורים – החליטו מה מתאים לכם לאותו יום.
- גרביים: גברים – יש להתאים את הגרביים לצבע המכנסיים. אפשרות מחדל היא להתאימם לצבע הנעל.
- נשים: על צבע הגרב להיות בגוון אחד כהה יותר מצבע עורכן. צבע עור הוא שמרני יותר משחור, ובכל מקרה הקפידו לשמור זוג נוסף בהישג יד, למקרה של תאונת רכבת מצערת.
- נעליים טובות, נוחות ומטופחות הכרחיות למראה מושלם, קלאסי ואמין. אפשריות גם מגפיים בסגנון קלאסי וסולידי. לנשים: נעליים עדיפות על סנדלים.
- אביזרים: אל תתנו לאביזרים השונים להשתלט על הופעתכם.
- חוק ה-13, כלומר 13 אביזרים לכל היותר (כל כפתור וכל אבזם וכל עגיל בהופעה נלקחים בספירה).
- מסגרות המשקפיים צריכות להיות מותאמות למבנה הפנים ולצו האופנה.
- אל תשתמשו בבושם בעל נוכחות חזקה.
- אל תחליפו את צבע השיער ואת סגנונו לעתים תכופות.
- תיק אישי ותיק עבודה מסוגננים ואיכותיים מדגישים את סגנונכם האישי. על גודל התיקים להתאים למבנה ולגודל הגוף.
- אל תשכחו להביט במראה ולוודא שאתם מרוצים מהדמות הנשקפת אליכם.
הלבוש הנשי בעולם העסקים, שהקודים שלו גבריים בבסיסם, הוא עניין מעט מורכב. מצד אחד, תפקיד הבגדים לחזק את נוכחותה של אשת העסקים ולסייע לה בהעברת מסר ברור וסמכותי. מצד אחר, אין זה מומלץ לאמץ סגנון לבוש גברי מדי וכדאי לשמור על היתרונות שמקנה הופעה נשית מרשימה ובוטחת.
©כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ