מאת: תמי לנצוט ליבוביץ
מלון הוא מזמן כבר הרבה יותר מאשר מקום בו מתארחים. הוא חוויה ויעד שמעביר תחושה, מעורר רגש ומותיר זכרונות. לכן, כאשר אנחנו אורחים במלון, אנחנו גם מצפים לסטנדרט גבוה ביותר של שירות, אירוח, מזון וניקיון וגם לבונוסים מסביב לפי רמת המלון: סגנון, הדר ויוקרה.
כאורחי המלון גם מאיתנו מצופה לנהוג כאורחים המכירים את הנוהגים המקובלים משלב ההזמנה, הקבלה, השהות ועד היציאה מהמלון.
אורחים במלון - רגע לפני
- ככל שתתכננו את הטיול מראש, כך יהיה לכם יותר סיכויים לקבל את מה שאתם רוצים בדיוק מהמלון – הקומה הספציפית, אקסטרות מסוימות ואפילו הנחות למקדימים להזמין. אם יש לכם דרישות מדויקות, אל תחכו לרגע האחרון כדי לוודא שתקבלו את מה שאתם רוצים.
- לפני ההגעה, בדקו את זמני הצ'ק אין והקבלה, המשתנים ממלון למלון פן תמתינו זמן רב לקבלת החדר. אם אתם מגיעים עם רכב ולא בטוחים לגבי מקומות חניה, עדיף להתקשר למלון ולבדוק להגיע מוכנים מראש.
- אתם מגיעים עם תינוק או ילדים קטנים? אל תמתינו לרגע ההגעה על מנת לבקש ציוד מיוחד כמו שמיכות או כיסאות שאתם צריכים.
- מטיילים עם חיית המחמד? וודאו בעת ההזמנה שהמלון לא אוסר כניסה לחיות המחמד ומוכן לקראתם. בררו האם עליכם להביא ציוד מיוחד איתכם.
כשמגיעים למלון – צ'ק-אין
- עוד לפני שאתם מגיעים עם מספר ההזמנה לדלפק הקבלה, שימו לב שמהרגע שאתם הופכים אורחים במלון, ראוי להעניק תשר לעובדים שמארחים אתכם ברחבי המלון. למי למשל? לפורטר שסוחב את המזוודות, למלצר שלכם בארוחות, לצוות הניקיון, לדורמן וגם לצוות החניה אם מחנים עבורכם את הרכב.
- היעזרו בכללי הנימוס הבסיסיים, חייכו לצוות סביבכם והשתמשו ב"תודה" ו"בבקשה", חיוך וברכה.
- כשאתם נכנסים לחדר, דווחו מיד לקבלה אם יש רהיט שבור חלילה או מנורה שרופה - כל נזק שיכול להוות בעיה בצ'ק-אאוט.
- שמרו על ווליום סביר, בחדר ובחללים הציבוריים. אם יש לכם נגן מוזיקה נייד, שמרו על רמה סבירה של רעש בחדר והשתמשו באוזניות כשאתם באיזורי המלון. אם חלילה יש לכם בעיית רעש עם אחד מהאורחים, אל תתעמתו אלא דווחו לדלפק הקבלה על המפגע הרועש.
- מול צוות הניקיון של המלון – פתחו את הדלת תמיד בלבוש צנוע על מנת לא להביך את העובדים. אם אתם רוצים להמשיך לישון דאגו לכך מראש, תלו את השלט "לא להפריע". במקרה ושכחתם, פשוט בקשו מהם בנימוס לחזור מאוחר יותר בלי יותר מדי שיחות חולין.
- אתם יכולים גם לנסות להקל עליהם – אין להשאיר את החדר מבולגן. תפקיד החדרנים\יות לנקות את החדרים של אורחים במלון ולא לסדר את חפציהם האישיים והאינטימיים. דאגו לרכז את המגבות באזור אחד, בגדים משומשים בשקית נפרדת, ולהימנע מפיזור אשפה ברחבי החדר.
- דברי ערך מקומם בסייף.
אורחים במלון בשטחים הציבוריים
- כשאתם מתהלכים במסדרון, שמרו על שקט, במיוחד אחרי עשר בלילה ולפני שמונה בבוקר. אם עליכם לדבר בכל זאת, שמרו על קול נמוך במיוחד.
- באיזורי המעליות שימו לב לאורחים מסביכם והיו מנומסים. אמירת 'בוקר טוב' בכניסה למעלית מקובל ומומלץ. אל תרשו לילדים לשחק בכפתורי המעלית והמתינו שהמעלית תתמלא לגמרי עד שתלחצו על מספרי הקומות.
- בבריכות, באיזורי הג'קוזי ובמכון הכושר – חשוב לקרוא את הכללים בעת הכניסה למקום. כמה דברים ברורים: אם אתם עם ילדים זכרו, לעולם אל תתנו להם להסתובב בגפם, וכמובן אל תרוצו, תרעישו ותטרידו את מנוחת האורחים האחרים.
- חדר האוכל - חלל הומה בשעות הארוחה ויחד עם זאת בעל כללים ונוהגים סביב השולחן. אכלו כל שתרצו וכמה שתוכלו, תיהנו מהארוחה, אך זכרו, אין להוציא מזון מחדר האוכל.
כשיוצאים מהמלון - צ'ק-אאוט
- כבדו את שעת היציאה המוגדרת. במידה ואתם רוצים לצאת מאוחר יותר, תאמו עם אנשי הקבלה האם יש אפשרות שכזו (לפעמים כרוכה בתשלום).
- בדקו שלא לקחתם בטעות איזו מגבת בזמן האריזה. לפני התשלום הסופי, בדקו את החשבון פן תמצאו חיובים מיותרים שיש לברר. בירור לאחר היציאה יגרור חוסר נעימות וקשיים במקרה שיש לכם צורך בהחזר כספי.
- אם אתם ממהרים או צריכים עזרה עם המזוודות או הרכב, אל תחכו לרגע האחרון כדי לצאת. תמיד יש תור של אלו שממתינים לדקה התשעים.
ולסיום:
- במידה והייתם מרוצים מהיחס והשירות ,יפה יהיה עם תמלאו את שאלון המשוב, או לפחות תיפרדו לשלום מאנשי הצוות במילה טובה. אחרי הכל, הייתם אורחים במלון שלהם.
- מבטיחה לכם כי בפעם הבאה שתגיעו יזכרו אתכם כאורחים נעימים, מתחשבים ומעורכים ואולי במידת האפשר תקבלו מלבד קבלת הפנים החמה, התחשבות מועדפת, בונוסים ושדרוג, כל זאת כאורחים חוזרים, ואם הזמן כאורחים קבועים.