ציוצים בסטייל: למדו איך לייעל ולהתנהל עם חשבון הטוויטר שלכם
תמי לנצוט ליבוביץ
תאריך: 4 במאי 2015
מזל טוב להוד מלכותה ולממלכת אנגליה כולה, החל מאתמול, השושלת המלכותית התרחבה וממשיכה לגדול עם תינוקת צעירה שאך נולדה. אך עוד לפני שהכרוז המלכותי והנודע של ארמון באקינגהם הכריז על הנסיכה החדשה שהתווספה למשפחה, ציפור קטנה לחשה לנו את הידיעה! ושאנחנו מדברים על ציפור קטנה, כמובן שאנחנו מדברים על הטוויטר, פלטפורמת המדיה החברתית שמזמן כבשה את העולם, אך לא רק במובן החברתי! טוויטר מספקת לנו "ציוצים" מסביב לשעון, מהר יותר מכל כלי תקשורת. אתמול למשל, לאחר הולדת הנסיכה החדשה לבית ווינדזור וכאשר היה ברור שבטוויטר "השיגו" את כולם בהכרזת מין הילוד .ניתן היה רשמית להכתיר את הרשת החברתית כמלכה בתחום העדכונים החיים!
טוויטר היא רשת חברתית, אותה מעדכנים אנשים מרחבי העולם בתמונות וסטטוסים מסביב לשעון. הייחוד של טוויטר הוא השימוש של סלבריטאים, כלי תקשורת וערוצי מדיה בערוץ כדרך לפנות ישירות אל הסביבה הוירטואלית, הקהל הרחב. בנוסף, הטוויטר הוא גם פלטפורמה שאנשים מעדכנים עימה פוסטים במשך היום ולאורך היום – כל היום! מה הכוונה? אם בפייסבוק יותר מפוסט אחד או שניים ליום יהיה מוגזם ומעיק על חברינו ועל הפיד שלהם, בטוויטר יש המעדכנים אפילו חמישים עדכונים לאורך היום, מדווחים על כל צעד ושעל. למעשה, עיתונאים ופוליטיקאים משתמשים בטוויטר כמסיבת עיתונאים אינטימית משלהם וכתשדירי חדשות זריזיםפ במיוחד. פוליטיקאים מרגישים חופשי להביע עמדות ודיעות בציוציהם, דיעות שהם כמובן נדרשים לעמוד מאחוריהן לאחר מכן – טוויטר נחשב כבימה עיתונאית לכל דבר. מעבר, עיתונאים משתמשים כפלטפורמה כחדר חדשות מיידי – עדכונים מגיעים לטוויטר לפני כל מבזק חדשות. פה אנחנו רואים טוויט של הכתב אלון בן-דוד, עם עדכון מהשטח מהשבוע החולף:
Via Twitter.com
במקרה זה, כמו בכל אירוע מסוגו בן דוד המשיך לעדכן בשידור חי מהשטח, התנהלות מקובלת ורצויה מאוד בטוויטר. זו בדיוק הסיבה שבגינה הכתבים זוכים לקהל הרחב, קל להתרגל לקבל עדכונים מיידיים וחיים מהשטח על ידי המצייצים ללא תיווך של מהדורות החדשות. אך דווקא בשל הקלות והאינטנסיביות בה אנו מעדכנים את הטוויטר שלנו, אל לנו לשכוח התנהגות נכונה ברשת כעסק וכאדם פרטי. פרופיל המשתמש שלנו בטוויטר מגדיר אותנו ומחייב אותנו לקחת אחריות על העדכונים שלנו.
כדי לשמור על כללי נימוס ונוהג בטוויטר, חשוב לעצור ולוודא לפני שליחת הציוץ - האם מישהו עלול להיפגע מהתוכן? האם המשפט התמים שצייצתי עלול לחזור אלי ולפגוע בי כבומרנג? האם העדכון עלול להטריד אנשים אחרים?
כללים אלו ועוד הם מתוך הספר החדש שלי, I.B.L CODE, שפורסם בעברית ובאנגלית, ממנו תוכלו ללמוד את מתודת שפת העסקים הבינלאומית וגם ליהנות ממאות עצות וטיפים להתנהלות נכונה ומנומסת ברשתות החברתיות, באינטרנט, בוואטספ ועוד.
עקבו אחר כללי הנימוס הללו וצייצו בהצלחה ובנימוס בסביבה עסקית ופרטית:
כשאתם משתפים....
- זכרו שלכל פוסט בטוויטר יש 140 תווים, אל תכבידו על הקוראים שלכם בפוסט ארוך בכל פעם, אלא גוונו כדי לשמור על עניין ושיח פורה. שימוש נכון בתמונה, האשתאג או לינק ידברו עבורכם.
- כלל זהב! יש להקפיד על כתיבה ללא שגיאות כתיב ועל ניסוח שלא מתפרשׁ לשתי פנים, אל תעניקו מקום לטעויות.
- אם אתם מנהלים דף עסקי של חברה, אתר או בעל עסק בטוויטר - הימנעו מציוצים בפרופיל המשתמש הפרטי שלכם. אתם יכולים להביך את העוקבים שלכם בטעות עם עדכונים משפחתיים או ציוצים מחוף הים, הפרד בין שני הפרופילים ושתף ביניהם בעת הצורך.
- חשוב וכדאי לשתף את העסק שלכם, אירועים, הישגים וכו' בדף הטוויטר שלכם – אך הקפידו על איזון נכון בין תוכן בעל ערך לבין חומר שיווקי בלבד – העניקו לעוקבים שלכם חומר שהיו רוצים לשתף ולצייץ לאחרים.
כשאתם מתייגים...
האשתאגים (Hashtags) זו אמנות, הקפידו להוסיף #חשבונית למילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם ולמיקום שלכם – כך יהיה קל יותר לאנשים למצוא את הציוצים שלכם. בנוסף, תייגו ב@ אנשים שאתם מכירים, ורוצים להכיר בהם, להוקיר, לשתף או לעורר עניין. השתמשו במסר בחוכמה כדי למשוך קהל רלוונטי, להפנות לאתר שלכם, לפרסם דרך תוכן איכותי ועוד. שימו לב לטוויט אמיתי מהרשת עם שימוש בתיוג רלוונטי, האשתג מתאים וקובץ מדיה רלוונטי:
Via Twitter.com
- אם אתם מתייגים בנאדם או עסק שאתם לא מכירים, שמרו על רלוונטיות, היו חיוביים והישארו מנומסים ואדיבים.
- הטוויטר הוא הקול שלכם, זה לא המקום לעשות מעצמכם צחוק, אבל הוא בהחלט מקום לצחוק – חוש הומור יתקבל בטוויטר בברכה, אבל שוב, תמיד בזהירות ועם מחשבה תחילה.
- אם מישהו מתייג אתכם בפוסט שלילי עם שם המשתמש שלכם, במיוחד כאשר אתם מייצגים עסק, נסו להסב את השיחה להודעה פרטית כדי למנוע עימות מיותר בפומבי.
- אם אתם רוצים לזכות ב"רה-טוויטס", כלומר שעוקבים יצייצו את הפוסטים שלכם, הקפידו על שיתוף של פחות מ-140 תווים כדי להעניק למשתפים הזדמנות להביע דיעה בנוגע לפוסט או לצרף הערה.
- כאשר אתם לא חולקים תוכן אישי שלכם בלבד, תייגו והאשתאגו את המקור – חשוב כדי לשמור על האמינות שלכם ועל חיבה מהעוקבים שלכם.
לסיום, עוד כלל נימוס חשוב שמתאים מאוד לציוצים שלנו – שמרו תמיד על נימה אישית! העוקבים והקוראים מזהים בקלות "ספאם", "בוטים", תוכן אוטומטי שנשלח מאפליקציה וחוסר ייחוד. העניקו תיוג, תשומת לב לפרופיל ומעט יחס אישי ותזכו לאותו יחס חם בחזרה. טוויטר נותן לכם הזדמנות לחשוף את האישיות שלכם ואת רוח העסק שלכם ומעניק לכם כנפיים לחשיפה עצומה – "עופו" על זה!
לעדכונים נוספים - עקבו אחריי בטוויטר ב@IBLcode !