טלפון: 03-6913545


עסקים באויר

עסקים באויר

מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים נועדו לאנשים שטסים לעיתים קרובות ומטרתם להפוך את חוויית הטיסה למהנה ומפנקת יותר. כללי ההתנהגות ונימוסים טובים עוסקים בעצם בהתחשבות שלכם בנוסעים האחרים, בין אם אתם טסים במחלקת התיירות ובין אם במחלקת העסקים.

לפני העלייה למטוס

אם רכשתם כרטיסי טיסה במחלקת העסקים או במחלקה הראשונה, אתם בוודאי יודעים שיש כללים שנוגעים למשך הזמן הנדרש כדי לעבור בדיקה ביטחונית. 

אנשי עסקים נוטים להיות כל כך עסוקים, וחלקם מתעלמים מהעצה ומגיעים מאוחר מדי לשער העלייה למטוס. זה יכול לגרום לעיכוב הטיסה, כמו גם להגביר את הסיכון שיפסידו את הטיסה. כדאי לנהוג בחוכמה ולהגיע לשדה התעופה מספיק בזמן כדי לעבור את כול הבדיקות הנדרשות. תמיד תוכלו להשתמש בזמן הפנוי בשדה התעופה כהזדמנות לעשות קצת עבודה, לנסות ליצור Networking ולשוחח עם איש העסקים שיושב לידכם בטרקלין הביזנס, או אפילו סתם להירגע.

כאשר אתם בוחרים היכן לשבת במטוס קחו בחשבון אם אתם מתכוונים לקום במהלך הטיסה מספר פעמים. מושב במעבר הרבה יותר מתאים ממושב ליד החלון, אם אתם מתכוונים להתהלך במטוס במהלך הטיסה.

רוב נסיעות העסקים הן קצרות, ולכן רוב אנשי העסקים נוסעים עם מטען יד בלבד. המשמעות היא שבמחלקת העסקים תא האחסון מעל למושב נוטה להיות עמוס בתיקים. השתמשו רק בתא העליון מעל למושב שלכם וזכרו שנוסעים אחרים לידכם זכאים גם הם לשטח משלהם.

כללי הטיסה מציעים לכם להישאר במושב שהוקצה לכם, כאשר נוסעים אחרים עולים למטוס. אולי תרצו לעבור למושב ריק אחר, אבל עשו זאת רק לאחר שכולם עלו למטוס. זה גם מנומס להודיע לדייל על הרצון שלך לשנות מושב.

בזמן הטיסה

תמיד התחשבו באנשים שטסים אתכם. זה מנומס להכיר נוסעים אחרים, ואולי אפילו הזדמנות ליצירת Networking עם איש עסקים אחר שיושב לידכם, אבל אנשי עסקים רבים רוצים לנצל את זמן הטיסה כדי להירגע או כדי להספיק לעבוד. כבדו זאת ושימו לב אם השכן לא מאותת לכם שהוא רוצה שיעזבו אותו בשקט.

אם הנוסע שלידכם עובד, וודאו שאתם מכבדים את הפרטיות שלו, ובמיוחד הימנעו מלהביט במסך המחשב הנייד שלו או במה שהוא כותב או קורא.

החלל במחלקת העסקים הוא נדיב יותר מאשר במחלקת התיירים, אבל עדיין מדובר בחלל מוגבל. לכן, היו זהירים ואל תפלשו למרחב של הנוסע שלידכם. כלומר, שמרו שהידיים והרגליים שלכם יישארו בתוך השטח שלכם.

כללי הטיסה דורשים מכם לשמור על מושב זקוף רק בזמן ההמראה והנחיתה. עם זאת, לפני שאתם משעינים את המושב אחורנית, וודאו שזה לא מפריע לאדם שמאחוריכם. לעולם על "תטרקו" את המושב אחורה, זה יכול לגרום לנזק למחשב נייד פתוח או לפגוע בנוסע שמאחור. בנוסף, תמיד ישרו את המושב בזמן הארוחה. התחשבו באחר, ממש כמו שאתם רוצים שהאדם שלפניכם יתחשב בכם.

השאירו את מתקני השירותים כמו שמצאתם אותם... בתקווה שהם היו נקיים, כפי שהייתם רוצים שיהיו, כשנכנסת לשירותים.

ירידה מהמטוס

מספר המושבים במחלקת העסקים קטן יותר מאלה של מחלקת התיירים, ונוסעי מחלקת העסקים הם גם אלה שיורדים ראשונים. זה גורם לכך שתהליך הירידה של מחלקת העסקים יהיה מהיר למדי.

יחד עם זאת, כדאי להתחשב ולעקוב אחרי הכללים שנוגעים למהלך הירידה מהמטוס. כלומר, האנשים שיושבים קרוב לדלת היציאה יוצאים ראשונים. תנו להם להוציא את התיקים שלהם מהתא, וברגע שיצאו, מגיע תורם של יושבי השורה השנייה. וכן הלאה.