כרטיס ביקור כחלק מתדמית אישית
תמי לנצוט ליבוביץ AICI, CIP
תאריך: 2.1.12
החלפת כרטיסי ביקור היא חלק הכרחי בפרזנטציה עסקית. היא מתרחשת מיד לאחר לחיצת היד ומשלימה את המסר החושי שמעביר האדם. אם אנרגיית הגיית השם היא המסר הקולי ולחיצת היד היא המסר הפיזי, הרי שכרטיס הביקור הוא המסר הוויזואלי.
כרטיס הביקור הוא גם חלק מהמותג ומשתמש בצבעים, בפונטים ובאימג'ים ליצירת הדימוי הרצוי. בתקופתנו, שבה אתרי אינטרנט הולכים ותופסים בהדרגה את מקום המשרד הפיזי, לכרטיס הביקור חשיבות הולכת וגדלה. יחד עם האתר הוא משלים את תדמית החברה. מלבד תדמית, מטרת כרטיס הביקור לספק פרטים אישיים ליצירת קשר.
פרטי המידע המקובלים הם:
• שם מלא - שם ושם משפחה
• הגדרת תפקיד / תחום עיסוק
• שם החברה
• כתובת ומספר טלפון
• כתובת אלקטרונית ופקס
בעולם העסקים לא נהוג להדפיס מספר טלפון נייד, אך השאירו מקום מראש להוסיף בכתב יד עוד מספר טלפון אישי.
החלפת כרטיסי ביקור היא לעתים רבות פעולה טכנית ומחייבת המציאות, אולם אפשר אחרת. החלפת כרטיסים יכולה ליצור פתח להתקרבות עסקית/חברתית ולהניע את עמיתנו לפעולה.
אם תגישו את כרטיס הביקור ותאמרו – עם הגשת הכרטיס או בסיום הפגישה – "אני אוסיף לך את מספר הסלולרי האישי שלי", אתם משדרים למי שמולכם שאתם באמת מעוניינים שייצור עמכם קשר. בו-זמנית הענקתם לו התייחסות אישית וכבוד וגם יצרתם אצלו תחושה שיש על מי לסמוך ואל מי לפנות בכל עת.
מבחינתכם היתרון של נוהג זה הוא כפול: הוא לא רק מסייע להותיר רושם חיובי חם ומעורר אמון, אלא גם חוסך לכם הוצאות הדפסת כרטיסי ביקור חדשים בכל פעם שחל שינוי במספר הנייד. במקרה של עדכון אחד הפרטים שכן מופיעים על הכרטיס, הרי שלפי הפרוטוקול עליכם להדפיס כרטיסים חדשים. מחיקות וקשקושים למיניהם אינם הולמים תדמית רצינית ומקצועית.
כללים נוספים של כרטיסי ביקור:
• קיבלתם כרטיס ביקור – הביטו בו והגיבו. חפשו משהו מעניין לומר ("לא ידעתי שיש לך אתר...", הכרטיס שלך מעוצב מאוד יפה...").
• לאחר שקבלתם כרטיס ביקור, אל תכניסו אותו לכיס. הוא יישאר על השולחן במהלך הפגישה ויש להיזהר מאוד לא לשכוח אותו שם.
• בישיבה רבת משתתפים נהוג לתת כרטיסי ביקור לכולם ואפילו לסדר את הכרטיסים מולכם על פי סדר הישיבה.
• כשאתם יוצאים עם הכרטיסים בידכם, רשמו על גב הכרטיס תקציר לצרכי נטוורקינג. כתבו מתי נפגשתם ואיפה, ציינו משהו אישי, דברים שיסייעו לכם ליצור שיחה בעתיד. כמובן שלא עושים את זה בנוכחות בעל הכרטיס.
• תייקו בצורה מסודרת את הכרטיסים, כך שהאינפורמציה שכתבתם תהיה לנגד עיניכם בסבב הנטוורקינג הבא.
© כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ