טלפון: 03-6913545


קוד התדמית, הנימוס והנוהג הרב-תרבותי – IBL Code

קוד התדמית, הנימוס והנוהג הרב-תרבותי – IBL Code

קוד התדמית, הנימוס והנוהג הרב-תרבותי – IBL Code
בעסקים, בחברה ובפוליטיקה
International Business Language Code
תמי לנצוט ליבוביץ AICI, CIP
תאריך: 1.12.11

אנו חיים בעולם חסר גבולות, הן במובן הפיזי – כבר מזמן אין האוקיאנוס מפריד או אפילו מעכב העברת מידע או קשירת קשרים ועסקאות בין אנשים הנמצאים משני צדדיו; והן במובן ההתנהגותי, בין אם מדובר בערבוב בלתי ניתן להפרדה בין העשייה העסקית לבין תרבות הפנאי, בין החיים המקצועיים, לחברתיים, לפרטיים.

מנגד, העולם הדינמי והתחרותי הזה, הוא כר פורה להתפתחות אישית בלתי פוסקת, לבנייה חזקה ומחושבת של "האינדיבידואל הגלובאלי", לצבירת כלים שימושיים להתנהלות יומיומית אפקטיבית, לשדרוג עצמי בכל תחומי החיים, שאפילו השמיים כבר אינם מהווים גבול.

הכפר הגלובלי קורא לאינדיבידואל לנסות, להעיז, להכיר, לרכוש, ליצור, להתמודד ולא לוותר. אדם המבקש למצוא לו מקום של כבוד בכפר הזה צריך לשמור כל העת על ראש פתוח ולחשוב "מחוץ לקופסא". התנועה והיצירתיות הם מאפיינים חדשים של העולם הזה, שאינו מקדש כבר יציבות ומורשת, בטחון וזהירות.

שפת העסקים הבינלאומית (IBL Code) או "הקוד", הינה מתודולוגיה ניהולית, פרטית, מערכתית ואינטגרטיבית, החותרת למימוש הפוטנציאל האישי, תוך מודעות לרף העולה של סטנדרטים וציפיות, כמו גם להזדמנויות הבלתי מוגבלות, שמציגה הזירה העסקית חברתית.

בבסיס השפה מונחת ההבנה כי למגרש העסקי והחברתי חוקים משלו וכי ככל שמתגבש הכפר הגלובלי, מתחדד הצורך של תושביו לדבר ולהקשיב באותה שפה, שפה הבנויה מ-90% התנהלות אנושית גלובאלית משותפת ו-10% הכרת הנוהגים המקומיים, הלוקאליים וכיבודם.

על מנת לאפשר כניסה הדרגתית ומסודרת אל המגרש העסקי, חברתי מציבה השפה יסודות ואתגרים שההתמודדות עימם הכרחית למי שמבקש לשוטט בביטחון מלא, להכיר חברים וליצור לעצמו הזדמנויות חדשות בשביליו של הכפר הגלובלי.

"הקוד" מציג לכם גישה בת שמונה קבוצות, המבוססת על משוואה פשוטה:

רכישת ידע וכישורים = בטחון עצמי = ניהול התדמית האישית = עוצמה עסקית = הצלחה

שמונה קבוצות יסוד של השפה:

קבוצת היסודות  הראשונה: יישור קו עם ראיית העולם על רב-תרבותיותו מצד אחד, ומנהגיו הלוקאליים מצד שני, על הדינמיות המהירה שלו מחד, ועל הלם התרבות הפוקד בין הנעים ונדים בין מקומות (רילוקיישן) מצד שני. קבוצה זו מפענחת את הדרך המגשרת בין העולמות ופורטת את ה"אינטליגנציה התרבותית" לכלים ולכללים שימושיים – החל מהחיבור לממד הזמן הגלובאלי, דרך חשיבות ההופעה החיצונית, וכלה בהתייחסות למין ולמגדר במסגרת המקצועית.

קבוצת היסודות השנייה יורדת לעומקה של תורת ההתערבבות – נטוורקינג - ומעניקה כלים לאלו שהחבירה לקבוצות איננה חלק מן האינסטינקט ההישרדותי שלהם. הרישות האנושי היום איננו מתמצה בכישורים חברתיים, אלא כולל מיתוג עצמי קריאטיבי, שנועד להקנות לנו בטחון בכוחנו, בקיאות ברזי הסמול טוק ובכללי המיקסינג &  מינגלינג ומעודכנות טכנולוגית, ידיעת נוהגי כרטיסי הביקור ועוד.

קבוצת היסודות השלישית מורכבת מטכניקות בתחום תורת המסרים ומעניקה כלים ומיומנויות לתקשורת בינאישית, מילולית ובלתי מילולית. הפרק מפענח את המסרים שמצפינה שפת הגוף ומסביר את חשיבותה בשגרה היומיומית, מהתחושה שמעבירים אופן לחיצת היד או כיוון המבט בשעת שיחה, דרך עוצמתו של החיוך ועד למשמעותן של מחוות למיניהן. כמו כן מתייחסת קבוצה זו לתקשורת מילולית וסוקרת את חשיבות הקול וטון הדיבור, כמו גם טכניקות שונות להעברת מסרים.
לאחר שהכרנו את מונחי היסוד, הבנו את בסיס העסקים העדכני (נטוורקינג, אלא מה?) ורכשנו כלים לתקשורת בינאישית בינלאומית, מגיעה:

קבוצת היסודות הרביעית: אין כמו מראה עיניים - כי תמונה אחת שווה אלף מילים. בעולם שבו זמן שווה כסף ורייטינג הוא תכלית הכול, אין צורך להכביר מילים על הצורך בתשומת לב למראה החיצוני, על כל הכרוך בו. "המדריך להופעה אטרקטיבית וייצוגית" עורך לקוראים היכרות מעמיקה עם "קוד הלבוש" הבינלאומי, המשמש שפה משותפת לקריאת "פני השטח" של עמיתיכם לעבודה. נדבך זה מעניק כלים לפיתוח סגנון אישי ולטיפוח תדמית ייחודית בזירה העסקית הגלובאלית.

קבוצת היסודות החמישית שאובה מן ההיסטוריה האנושית: הכנסת אורחים. כישורי אירוח, בין אם במשרד או לאחר שעות העבודה, היה ונשאר הבסיס לחיבור בין בני אדם והוא המפתח לשיתוף פעולה עסקי מוצלח. הכרת הנוהגים בתחום האירוח הרשמיים והבלתי רשמיים מאפשרת לבצע את החיבור הזה על הצד הטוב ביותר, לארח את עמיתינו בתחושת גאווה ולהתארח בביטחון בין כל קצוות התבל.

קבוצות היסודות השישית: "פרוטוקול ותרבות העסקים" עוברת דרך סיטואציות עסקיות יומיומיות ומקנה כלים וכללים שיהפכו את ההתנהלות בתוכן נעימה ואפקטיבית יותר, מניהול ישיבה, עסקים משפחתיים, ראיון עבודה ונהגיו וכולי.

קבוצות היסודות השביעית מקנה כלים נרכשים לשליטה במסרים המועברים ולהופעה אפקטיבית באמצעי המדיה השונים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, פרזנטציות בפני קהל וגם יחסי ציבור באינטרנט ובלוגים. ההצלחה העסקית  והמקצועית מביאה בעקבותיה את התקשורת, התקשורת היא כלי רב עוצמה וצריך ללמוד כיצד להשתמש בו, על ענפיו השונים.

שבע הקבוצות הראשונות יוצרות יחד את שפת העסקים הבינלאומית ברמה האישית על ידי רכישת כישורים, יסודות המלטשים ומעצימים את התפתחות וחיזוק האינדיבידואל המהווה 90% מן השפה הגלובאלית.

קבוצת היסודות השמינית מוקדשת לעשרת האחוזים הנוספים ומטרתה להציע היכרות עם קודי התרבות הלוקאלית של מדינות שונות בעולם כמנוף ליתרון אישי, חברתי, עסקי תוך הכרה וכיבוד הנוהגים המקומיים של עמיתכם בחברה ובעסקים.

מטרת השפה היא להכיר את עולם העסקים התחרותי, הדינאמי והיצירתי על מגוון מכשוליו ואתגריו, לחזק את הביטחון העצמי המושתת על ידע ועל מודעות ליתרונות ולחסרונות האישיים, להיות מוכנים להזדמנויות שייקרו בדרככם בעתיד, לחדד את כישורי השיווק העצמי ולהגביר את המוטיבציה תוך שימוש בשפת העסקים הבינלאומית בגמישות וברגישות, לפי שיקול דעת ומתוך הבנה מול מי אתם עומדים, באיזו סיטואציה וכיצד ניתן לנצל אותה לטובת התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

למידע אודות ייעוצים אישיים לניהול, שיווק ומיתוג התדמית האישית, העסקית והייצוגית (Manners & Management) – לחצו כאן
 

למידע נוסף ולרכישת IBL Code – לחצו כאן
 

© כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ