טלפון: 03-6913545


איך להתכונן לראיון עבודה?!

איך להתכונן לראיון עבודה?!

איך להתכונן לראיון עבודה?
תמי לנצוט ליבוביץ
 

ראיון עבודה מתבצע בתנאי לחץ. בוחנים ומעריכים אותנו במצב רגשי קשה, מתח ועצבנות, משווים אותנו לאחרים, בוחנים אותנו מכף רגל עד ראש ומוציאים אותנו משיווי המשקל.

אנו מרגישים זרים ולחוצים. בתהליך ראיון העבודה אנו עוברים ביקורת בארבעה מישורים המשלימים, משדרים ויוצרים את אותה התרשמות ראשונית חיובית, אמינה ומקצועית.

ארבעת המישורים הם:

המישור התקשורתי המילולי והבלתי מילולי (הנוכחות האישית, היציבה והתנועה, הפרזנטציה השמית).

המישור החזותי – מודעות האדם לטיפוח אישי ומלתחה הולמת.

המישור ההתנהגותי.

המישור המקצועי (הצגתו בצורה עניינית ויצירתית). יש לזכור שראיון עבודה במהותו הוא מפגש מכירות ושיווק אישי, המוצר שאותו אתם מקדמים הוא אתם עצמכם. לכן כדאי להתאמן על תשובות לשאלות התמימות שמאחוריהן מסתתר למעשה משא ומתן על הרכישה. שאלות כמו:

"ספר לי על עצמך",

"מהן הנקודות החלשות והחזקות שלך?",

"איך תתחבר בצורה הכי טובה לחברה"?,

"עם איזה סוג של אנשים אינך מסתדר?",

"למה עזבת את העבודה הקודמת שלך?" ועוד.

מבחינה מקצועית יש כללים העוזרים לנו לעמוד בכללי הראיון. כשמיישמים כללים אלו ומתאמנים, ישנם אחוזים טובים יותר לעבור את הראיון בהצלחה ולהתקבל לעבודה. אך במידה ולא קיבלנו את העבודה, נרגיש מספיק בטוחים, נינוחים ובעלי בטחון והערכה עצמית טובה בידיעה שהשארנו רושם טוב ועמדנו בכבוד בראיון.

להלן מספר עצות שיעזרו לכם טרם הראיון:

1. הכינו שעורי בית על העסק - על הבעלים, העובדים, הלבוש, הלקוחות וכולי.

2.טיפוח ואסתטיקה מהווים חלק נכבד מהופעתכם. הגיעו מטופחים, רעננים ונמרצים לראיון.

3.התלבשו בהתאם לרוח העסק ולתפקיד שבו אתם מעוניינים, אך הישארו נאמנים לסגנון ולצבעים שלכם. זכרו כי אין להגיע בג'ינס לראיון עבודה אלא במכנסיים, גרביים ונעליים תואמות, חולצה מכופתרת חלקה בעלת שרוול ארוך ואביזרים מכובדים כגון: חגורה, שעון, עט, תיק עבודה אישי מעור וכולי.

4.יש להגיע חמש עד עשר דקות לפני הזמן שנקבע (ולא קודם) - אם אינכם בטוחים לגבי מיקום הראיון, סעו יום קודם ובדקו היכן המקום נמצא, מהם סידורי החנייה למדו את סוגי התחבורה הציבורית לסוגיה.

טיפים להתנהגות נכונה בראיון עבודה:

עשה:

• אמרו לעצמכם שמגיע לכם לקבל את העבודה/תפקיד.

• הציגו את עצמכם בשמכם המלא - שם ושם משפחה, דוגמה: "שלום, שמי איתן כהן".זיכרו שמכם הוא מותג מקצועי, עוצמת הביטחון האישי מוקרנת מעוצמת הקול והאינטונציה בהגהת שמכם.

• היו ידידותיים, לחצו יד רק במידה והמראין הושיט ידו, אל תזמו אתם את לחיצת היד. צרו קשר עין, חייכו ודברו.

שיחת חולין קצרה אפשרית, כדוגמת: "איזה משרד יפה", "יפה כאן", " קל היה להגיע לכאן", או התייחסו לתמונה, מאמר שקראתם על החברה בזמן ההמתנה. 

• שמרו על קור רוח לא משנה מה יקרה.

• הגדירו את מעלותיכם וחסרונותיכם.

• היו מוכנים לדבר על מטרותיכם המקצועיות.

• שמרו על התלהבות, אדיבות וערנות לאורך כל הראיון.

• שבו ברוגע, אם אתם נוהגים לדבר עם הידיים, הניחו אותן על הברכיים.

• בסיום הראיון בקשו כרטיס ביקור בכדי לשלוח מכתב תודה קצר.

אל תעשה:

• אל תביאו חבר או ילד איתכם לראיון.

. הציעו לכם שתייה, קבלו בתודה ואל תסרבו

• אל תהיו מזויפים או צבועים, מחמאות שקריות אינן ניתנות להסתרה.

• אל תחששו לשאול במה תהיה חברה זו מעבידה טובה יותר ממתחריה.

• אל תחששו לומר, אני מאוד רוצה את העבודה הזו, אני יודע שאני יכול לתרום.

• אין לפהק, לעשן, ללעוס או לכסוס ציפורניים.

• אל תיבהלו אם מעדתם או אם הפלתם דבר מה, הראו כמה אתם נינוחים במצבי לחץ.

 

לפגישת הדרכה הכנסו ל :http://www.tll.co.il/?lang=il&category=112

© כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ