טלפון: 03-6913545


חג פורים בזירת העסקים

חג פורים בזירת העסקים

חג פורים בעבודה ובעסקים 
מאת: תמי לנצוט ליבוביץ

"משנכנס אדר מרבים בשמחה" אמרו חכמים ואווירה עולצת היא אכן עד היום חלק מהוויית החג. הורים מלבישים את ילדיהם בתחפושות, מאפרים את פניהם ומתעדים בצילום, אורזים דברי מתיקה באריזה דקורטיבית ויוצאים אל יומם. יום כזה אינו יום רגיל. שלא מן הנמנע, הקרנבל שאוחז במדינה משליך גם על התחום העסקי.

פורים, לכאורה, הוא הזדמנות להשתחרר מכבלי התדמית וללכת אחר נטיות הלב או גחמות הפנטזיה, אבל רק לכאורה. אמנם העובדים מוזמנים להתחפש, לעיתים הארגון דואג לספק להם חומרי גלם לתחפושות, כדי לעודד אותם לצאת מן השגרה, אבל זו מראית עין של חופש שאינו באמת קיים. למעשה, הקוד הבלתי כתוב של זירת העסקים אינו מאפשר תחפושת אמיתית, אלא סימון בלבד. איש עסקים שיעטה על עצמו לבוש גרוטסקי או קיצוני, לא יזכה לרוב לתגובות מקצועיות חיוביות.

שימו לב למה שקורה בעסקים נותני שירות, הפתוחים בחג ללקוחות. לרוב תמצאו שם אנשי מכירות באיפור מיוחד, מנהלים עם אביזר סמלי או כל סוג של תחפושת מינימאלית, שתפגין כבוד לרוח החג מבלי לייצר "רעש" שיפגע בעסקים.

האם תוכלו לנהל פגישת עסקים כשמולכם אינדיאנית עטופת יוטה ומכוסה בצבעי מלחמה? האם תוכלו להיכנס לחדר הישיבות עם ספיידרמן, הניצב מולכם במלוא הדרו? עסקים שפועלים בפורים "כרגיל", נוהגים כלפי החג בגישת "ללכת עם, להרגיש בלי" וכך מצפים גם מכם לנהוג. בין אם אתם עובדים בבנק, בבית ספר, בחברת הייטק וכולי – אלא אם כן זהו ארגון שבו יצירתיות ומעוף הם שם המשחק, הותירו את התחפושות האמיתיות מחוץ לעסק.

כמובן שיש יוצאים מן הכלל, וכבר הזכרנו את העסקים ה"אלטרנטיביים" באופיים. גם מסיבת חברה בערב או מפגש חברתי נהנים מקוד התנהגותי שונה לגמרי, ויש גם יחידים הפורצים את הקוד. המצחיק הוא, שהיחידים הללו יכולים לפרוץ את הקוד בכל יום שהוא, לאו דווקא בפורים. יחידים אלה נהנים (או סובלים) מתדמית אקסצנטרית, השונות שלהם היא ערך המותג שלהם, הם נוהגים ללבוש כל העולה על רוחם והסביבה למדה לקבל זאת. לעיתים האנשים הללו הם קורבן תדמיתי ולעיתים הם מצליחים לייצר תדמית ייחודית כל-כך, שהיא שוברת את כל החוקים ומולידה פנומנאליות. עבור בני המזל הללו – כל יום פורים.

 

© כל הזכויות שמורות לתמי לנצוט ליבוביץ