לשאלה זו יש תשובה אחת והיא: כולם. אין אדם שלא חייב בנימוסים במיוחד כאשר מדובר על אנשי עסקים או נותני שירות, במיוחד באם המטרה היא לעשות עסקים ושהתדמית תהייה חיובית ותותיר רושם טוב. בשורות הבאות נדון בסוגי נותני שרות קיימים אשר יוצרים קשר עם אנשים רבים.
- אנשי עסקים – אנשי העסקים השונים פוגשים מדיי יום אנשים רבים עמם כורתים הם עסקאות ומנהלים את אורח חיי העבודה המקובל לצד מפגשים חברתיים שונים כגון ארוחות, מסיבות, אירועים שונים ועוד. כדי להצליח ולנהל עסקאות טובות תוך הותרת רושם חיובי, מומלץ מאוד לנהוג בנימוס המתבקש וזאת על מנת לחזק את מערכת הקשרים ולהעמיק את העסקים. מובן כי איש עסקים אשר אינו מנומס ומתנהג כאילו לקוחותיו או הקולגות שלו הם חבריו, לא יצליח לסגור כל עסקה והרושם אשר יוותר לא יהיה של איש עסקים.
מקרה בוחן נימוסי: כאשר עושים עסקים במדינות שונות, יש ללמוד את כללי הנימוס ונוהגי האירוח השונים, לעיתים מחווה אחת בתרבות אחת, היא בדיוק ההפך בתרבות השנייה. - נציג שרות טלפוני – כיום, במדינה ישראל, כמעט לכל חברה גדולה יש מערך טלפוני גדול האמור להעניק שרות, לטפל בבקשות הלקוח ולהגדיל את תיק הלקוח (למשל: כאשר מדובר על חברת תקשורת, הרי שתרצה החברה כי הלקוח יחזיק כמה שיותר מנויים ויעשה שימוש בשרותים הנלווים המוצעים על ידה כגון רכישת המכשיר, אינטרנט ועוד). על כן, מתופעל מערך טלפוני ובו נציגים אשר עברו הכשרה שרותית, לעיתים אף קורס ארוך והרצאות של אנשים רבים כגון יועצי תקשורת לתדמית. כאשר נציג שרות לא יהיה מנומס, מסתכנת החברה כי הלקוח לא ירכוש שרותים נוספים ואף חמור מזה, עלול לנתק את קשריו עם החברה.
מקרה בוחן נימוסי: לא פעם, נציג שירות אשר דיבר לא יפה ללקוח גדול ולא העניק את השרות היאה, גרם ללקוח לעזוב את החברה ולעבור למתחרים. - סוכני ביטוח – ישראל של שנת 2015 מחייבת כמעט כל אדם להחזיק בביטוח, בין אם זה ביטוח רכב, ביטוח חיים, ביטוח בריאות ועוד. כפועל יוצא, כלל סוכני הביטוח הקיימים, מוצאים עצמם נפגשים לא מעט עם הלקוחות שלהם ובמרבית הפעמים, בבית הלקוח. כאשר סוכן ביטוח לא יתנהג בנימוס ולא ידע ויכיר את נוהגי האירוח ולו הבסיסיים ביותר, הרי שמסכן הוא את היות הישארות הלקוח, לקוח.
מקרה בוחן נימוסי: כאשר לקוח נפגש עם סוכן ביטוח בבית קפה ואינו משלם את החשבון למרות שהוא זימן את הפגישה, הרי שהטעם המר שנותר ללקוח בפה גדול ועלול הלקוח לכעוס עד להעלב.
לסיכום, כלל נותני השרות ואנשי העסקים, ראוי וילמדו את כללי הנימוס ונוהגי האירוח השונים, הן בישראל והן בעולם. אנו תמיד רוצים לשמור על תדמית נקייה ונעימה אל מול הסובבים אותנו במיוחד כאשר מדובר על עסקים.